torsdag 1. oktober 2009

Små tanker om litt store ting.....




Rykende varm kaffi i koppen, dokumentar om Tibet på tv, data på fanget og katt i sofan... Livet er godt i dag å.....

Men der er ikke en selvfølge at mennesker er i harmoni med seg selv... Har en liten stund egentlig ergret meg over at mennesker som har det såååå innmari godt er så himla missfornøyd med livene sine. De klager og syter over småsmå ting... Skulle vært andre plasser, hatt andre partnere, drukket sjampis i New York til lunsj, syns været er plagsomt, har aldri tid for seg selv fordi barna tar all tid som er til overs osv osv.... Det er ett mysterium for meg at de ikke klarer å se det gode de faktisk har.

Jeg klarer nok å klage i hverdagen jeg og men når kvelden kommer og dagen skal oppsummeres så har den nesten alltid vært bra! Ikke nødvendigvis super eller himmelsk fantastisk men vertfall bra......... Men får inntrykk av at noen liksom aldri blir fornøyd...

Vi er født med selvstendige tanker og behov. Ringen som er lagt utenpå familien, venneflokken eller arbeidsplassen er mulig å komme ut av. Vi kan bryte med nesten alt vi ikke liker med våre egne liv... Start på nytt... Gjøre nye valg, nye ting.... Er man ikke tilfreds så kan man gjøre noe med det!!!! Bare du er herre over deg selv.......

Jeg har satt meg noen mål for nær fremtid:
1. Ryggen skal bli bedre.. Egeninnsats påkrevd......
2. Julegavene skal begynnes på.
3. Kjøkkenskapene skal ryddes og sorteres igjen.
4. Gamle venner skal oppsøkes.
5. Skal lese lekser og gjre oppgaver.
6. Skal bli ferdig med lappeteppet mitt.
7. Skal besøke noen som ikke har fått besøk på en stund.

Noen mål er store, noen små..... Å noen får bare ligge på harddisken min:)

Carpe diem trollfolk!!! Be happy:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar