lørdag 10. april 2010

Dagene går.....




Jeg har egentlig alltid vært fornøyd med livet mitt.... Jeg får det som regel som jeg vil eller fortjener fordi jeg lemper litt på kravene og er innmari flink til å inngå kompromiss... Dessuten legger jeg ikke lista så høyt for det finnes ting jeg vet begrenser meg... Jeg unner alle det som kommer av goder fordi de helt sikkert fortjener det.. Alle kommer en gang i livet utfor valg som de må ta.. Det er små hverdagsvalg som ; Hva skal vi har til middag? Til store avgjørelser som egentlig gjelder liv å død.... Jeg er ikke Gud, Allah eller Shiva så jeg har ikke laget regler for folk å følge.. Det stoler jeg på at de klarer helt fint selv... Ikke fordømmer jeg valgene de tar heller for det er ikke mitt ansvar.. Hva er det som gjør at noen mener de kan fortelle andre i eningen hva som er rett å galt? Hvem kan egentlig bestemme hva som er riktig å galt for andre å mene? Om man ikke bryter loven, kan man ellers gjør som man vil? Uten at andre skal dømme? Moral å etikk er begreper som jeg har en tendens til å følge selv... Jeg er ikke utro å lyver helst ikke. Men det er meg... Hva andre gjør er noe de må ta følgene for selv... Ingen handling uten konsekvenser!!! Fei for egen dør før du feier hos naboen...

Ferdig med den "triste" delen!!! Kaster den over skulderen...

Påsken er over for i år og dette året ble det urban påske i Bergenbyen min!!! Eller rettere sagt så er det jo søster som bor der.. Men jeg er så heldig at jeg kan besøke så ofte jeg vil;) Nyte by å nyte selskapet av min supre søster!! Det ble fine dager med besøk hos kennelen som hus skal få en kjempefin Golden retriver fra, shopping til kortet ble tomt, Akvarietur for å se på haitunellen og spasertur rundt om ellers!! Bare nyte!! Påskekrim å påskenøtter (med tilhørende vin) hver kveld (uten at vi vant flott krus hos sistnevnte men fikk fin melding fra Roald Øyen) .... Været var flott og turen ned og opp gikk fint selv om veiene er bølgete pga telehiv... Men etter 5 dager så kalte hverdagen meg hjem igjen . Hjem til litt jobb og å vente på at Trollfar skulle vende nesen hjem;) 

Våren står på platten å banker på og dagene fremover er lyse og timeplanen er full... Men bare uker til ferie og det gleder vi oss til.. Trollungen og jeg skal til Sverige dette året (sammen med søster og svigerbror hehehhe).. Vi skal ned å besøke trolltantebarn som har flyttet sammen me en søt jente fra Skjøvde midt i innlandet.. Gleder oss stort!!

Kos dere med våren!!! Grip dagen å tenk gode tanker......

1 kommentar:

  1. Det er merkelig dette med at enkelte ikke kan feie for egen dør. Pussig at noen kan tillate seg å oppføre seg, og tro de kan gjøre hva dem vil.Slik har det alltid vært, og dessverre slik vil det alltid være å. Noen går faktisk rundt med misunnelse og gjør ikke annet enn å sverte andre. slike ting blir ikke respektert hos meg, og ikke vil jeg leve etter slike holdninger heller.
    Godt du klarer å hive skitten over skuldrene og bli ferdig med det.

    Bergen er en bra by!!Har jo bodd der selv 1 års tid for hundre år siden.Bergen er så flott på våren.Svergie er ikke dårligere med billig vin, snop og røyk.He he he..

    Kos deg med familien og nyt helgen videre.

    klem

    SvarSlett